Kerää huomiota, nappaa palkankorotus

Tämä kirjoitus kertoo kuinka voi parataan arvoasi keräämällä huomiota ja nostamalla huomiarvoasi. Kirjoitus on suunnattu erityisesti henkilöille, joista tuntuu että muut eivät huomaa kuinka hyvä sinä olet.

Joskus tuntuu silti, että kukaan ei huomaa juuri minua. Muut nappaavat ylennykset ja palkankorotukset nenän edestä. Ei hätää. Tarjoamme muutamia yksinkertaisia ja tehokkaita käytännön neuvoja, joiden avulla korjaat tämän tilanteen. Taito kerätä huomiota on rahanarvoista työmarkkinoilla.

Kuinka kerään huomiota?

Muiden huomion herättäminen lähtee sinusta itsestäsi. Itseä täytyy arvostaa tarpeeksi ja tietää omat parhaat puolet. Jokainen on kuitenkin ainutlaatuinen ja erinomainen jossain. Selvitä nämä asiat itsellesi. Aloita kysymällä mikä on parasta juuri sinussa? Listaa piirteitä, jotka tekevät sinusta uniikin työpaikallasi ja työmarkkinoilla. Anna palaa, äläkä pidättele mitään. Täytä lista kaikella mitä mieleesi tulee.

Kun tiedät itse missä olet erityinen, todella hyvä, anna sen näkyä. Sana kyllä leviää. Älä piilottele parhaita puoliasi tai yritys sulloutua massan sekaan. Jos pysyt piilossa ja olet tasapaksu, ei kukaan huomaa sinua. Etkä todellakaan saa silloin kaipaamasi arvostusta. Anna muiden nähdä parhaat ominaisuutesi ja alat saamaan sen mukaista huomiota.

Älä pelkää vaan ota riskejä. Ne auttavat sinua erottautumaan joukosta. Voit kehittää itseäsi ja osaamistasi. Riskinottajat saavat kunnian vaikka aina ei onnistuisikaan. Silloinkin vähintää osaamisesi kasvaa ja sinut tunnetaan rohkeana tekijänä.

Laadi mittareita, joilla tarkkailet miten omat suorituksesi ja osaamisesi kasvaa. Arvioi miten etenet ja menestyt. Listaa ratkaistuja ongelmia. Laadi kirjapitoa tehtävistäsi ja luo suunnitelmia.

Etsi asioita, joita voit kehittää itsessäsi ja yrityksessäsi. Jos löydät asioita, joihin kukaan muu ei kiinnitä huomiota, saat hyvää palautetta ja positiivista huomiota.

Älä piilottele tai varjele tekemisiäsi. Silloin kukaan ei tiedä mitä teet, eikä sana voi levitä. Kaikki tekemäsi työ menee hukkaan, jos varjelet sitä liian tarkasti. Menestys tulee kun muutkin tietävät mitä olet saanut aikaan.

3 asiaa muistettavaksi

  • Ole aina ystävällinen ja unohda turha itsekehu. Asioista puhuminen ei tarkota omien ansioiden tunkemista joka väliin.
  • Älä nokittele tai kilpaile esimiehesi kanssa. Se tuskin päättyy hyvin sinun kannaltasi.
  • Selvitä ketä esimiehesi arvostaa ja millaisista ominaisuuksista hän tykkään. Katso mitä voit oppia heiltä!

Lopuksi kaikkein tärkein.

Ole aloitteen tekijä ja tartu jokaiseen tehtävään aktiivisesti sekä innolla.

Leave A Response

* Denotes Required Field